Saturday, July 13, 2013

Iftar . Lengkuas . UTM di hati

Assalamualaikum and hallo guys :)

Korang semua aku harap sangat sangat korang sihat dan wajib puasa kecuali tuuuut tulah kan. Hahaha. Rase macam dah lame sangat tak menaip untuk update blog nih. Haish bukan tak mahu update tapi busy sesangat sangat dah ni. Hahah konon. Kau hengat kau anak perdana menteri. Even anak pon nak busy kenape -,-' Duhhh.

Busy sangat berangan :P
Hehehe.Sekarang tengah berada di Tangkak,Johor. Rumah atuk aku yang tersergam indah di Kg. Payamas ni. Semalam malam sampai. Lame tak balik sini. Eh takdelah lame sangat. Memandai je aku ni kan. Hari ni kitorang akan iftar beramai ramai. Kitorang tuh I mean my family and I lah. Meriah sangat dah ni. Dengan mak mak sedara memasak kat belakang,my family on the way dari Nyaleh ke sini. Sepupu sepupu dok sebok mengadap tv and main tablet berebut berebut meriuhkan rumah. Dan aku menaip blog. Bagus sangat. Bukan nak tolong kat belakang -,-' Haissshhh.

Jadi lepas berbuka aku akan balik ke Putrajaya balik. Duduk sane aku dok mengabihkan duik yooo. Hari hari muka aku kat Alamanda disebabkan terlalu bosan di rumah. Memang berjalan sensorang tanpa teman.
Apabila sensorang memang shopping macam tak ingat dunia T.T . Kenape Aifaa? Kenape????

Pernah satu hari tu, Aku dok sebok pilih baju. *tenenenetnenet* (my phone ringing for a new text received).
Okay mak uda kirim barang rupanya. Serai,lengkuas dengan kerisik.
Baiklah,aku tinggalkan baju baju tu ,aku mengorak langkah settlekan barang tuu. Serai memang takde masalah. Lengkuas pon sangat takde masalah. Memang sangat. Tapi kerisik. Mano lotak ei menatang kerisik ni haa. At last Jumpe. Thank god.

Sesampai di rumah, dengan bangga nya menyerahkan barang yang dikirim tanpa serba salah. Then  mak uda menjerit  ''Aifaaa! Ini sengkuang bukan lengkuassss!". Wakkakaka. Dussshh! Aifaa? Why Aifaa? Whyyy?
Adakah aku teruk sebegitu tentang barang dapur. Okay fine. Yee aku akui. Puas Hati. Aku manalah tahu tentang sayur sayuran selain kangkung,kubis,taugeh dan yang senang senang tu. Heeee. Tak kesah lah I'll make sure one day I'll know all those thing. Takpelah nak gelakkan ke ape. Silakan. Aku pun gelakkan diri aku ni. LOL. Cukup Uolls,cukup.

Anyway, aku baru dapat result UPU and and and aku akan further my degree study dekat Universiti Teknologi Malaysia,Skudai,Johor. Wuwuwuwuwu~
Alhamdulillah dengan kejayaan yang di peroleh di KMTJ akhirnya aku akan menghuni di UTM. Jurusan yang ditakdirkan Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik. But then, Johor lagiiii. It's okay. Boleh merayau Singapore nanti. Fuhfuhfuhfuh. LOL. Teruk. Betulkan niat, mohon.

So, sekarang tu pasai lah busy dok settlekan surat menyurat die bagai. Photostate itu ini.
Aku Yakin UTM tempat terbaik untuk aku. Dulu dulu masa kecik cenonet cita cita memang nak jadi engineer. Cikgu tanye nak jadi ape pun aku jawab engineer and now. See. I'll prove it one day, Teacher :)

Kata akhir hari ini, tengoklah despicable me 2 kerana kecomelan agnes. Arghh. *pengsan*

Rasa nak makan Tutti Frutti. Hahaha. Puasa kot.


Love, 'Aifaa <3



2 comments:

  1. congratz ye...jgn pula dilupakan guru2,pnyarah2, n rakan2 terutamanya..rakan sekerja dlu k..

    ReplyDelete